Jizerské hory - 16.-17.8.2011

Pokud máš rozlišení monitoru 1024x768 a nižší, stiskni F11, u IE případně ještě "automaticky schovávat" horní lištu. Červená ikonka v navigaci u fotek je slide show.
Ovládání buď navigací nebo šipkami klávesnice, případně kliknutím na fotku - vpravo "dále", vlevo "zpět", uprostřed "návrat na náhledy".

Z původně plánovaných výstupů v Pyrenejích z časových i finančních důvodů sešlo a hledal se náhradní program. Postupně byl vyřazen přechod Šumavy a Novohradských hor a Roman s Helenou a zbyl dvoudenní trek, přechod Jizerek s "nouzovým" bivakem v půli cesty. Auty jsme dojeli do osady Jizerka, kde jsme jedno auto nechali a druhým se přesunuli do městečka Hejnice, odkud jsme se vydali na cestu. První den byl náročnější co do převýšení a terénu (ušli jsme jen 12 km), druhý den jsme dali 23 km. Více u fotek.

Trasa z GPS - na mapách Google, nebo samotné kmz pro zobrazení v Google Earth - zde.

Ořešník - první vrcholek naší cesty  Ořešník (800 m.n.m.)  Ořešník - posezení jako v divadle  já na Ořešníku  Ořešník - kříž na vrcholu stojí na vrcholu nepřetržitě od roku 1813  pohled z Ořešníku na Ferdinandov a Hejnice, a dál na Lužec, Raspenavu a Frýdlant  Ořešník - zábradlí na vyhlídce pochází z roku 1898  přestávka na svačinku před sestupem k vodopádu  Vodopád Velkého Štolpichu  potok se jmenuje Velký Štolpich a Sloupský potok - prostě je v tom bordel :-)  vodopád je jedním z největších v ČR  jeden z přítoků Sloupského potoka s typickou barvou vody z rašelinišť  ještě kousek po žluté a u Tetřevích bud odbočíme doprava po červené směr Ptačí vrchy  vyhlídka Krásná Máří  vyhlídka Krásná Máří, za Simčou Ořešník s vyhlídkou na skalisku, dole Hejnice  vyhlídka Krásná Máří  vyhlídka Krásná Máří - dolů je to celkem sešup  svačinka před odbočkou k Ptačím kupám - tam už se šlo  samička Pilořitky na mém spacáku - celkem velká dřevokazná potvora (taky je to nejspíš Pilořitka velká)  výstup na vrcholové skály Ptačích kup (též Ptačí vrchy) - 1013 m n. m.  galantní muž...  ...nabízí pomoc Janě / z úplného vršku Ptačích kup fotku nemám,  toto už je Alan na Holubníku (1070 m.n.m.)  Holubník (1070 m n. m.)  Holubník (1070 m n. m.) - za námi Bedřichovská přehrada a na obzoru Ještěd  Holubník (1070 m n. m.)  Holubník (1070 m n. m.)  pod skálou na Holubníku - za pár minut začne pršet  když jsme došli přes Bílou Smrt (1007 m n. m.) do Sedla Holubníku a spatřili nouzový přístřešek, bylo rozhodnuto  přespali jsme na dřevěných chodnících  a u boudy (k ránu zase začalo poprchávat, tak jsme se se Simčou stáhli do boudy)  ráno opět vyhřezlo slunce a tak jsme mohli spokojeně pokračovat - přes Černou Horu (1085 m n. m.) s odbočkou k Čertovu odpočinku (kde jsme našli spát kluky, kteří večer chtěli bivakovat na našem místě a měli obsazeno) až na Sněžné věžičky  Sněžné Věžičky - 1070 m n. m.  schůdky na vyhlídku  až 10 metrů vysoké věžičky  Sněžné věžičky jsou vedlejším vrcholem Černé Hory  rozcestí Čihadla   výstup na Jizeru  vrchol Jizery (1122 m.n.m.), Simča mává jak větrný mlýn  dva kříže  v okolí vrcholu nad 1000 mn.m. Jizery je zřízena přírodní rezervace Jizera, chránící zbytky smrkových porostů  Alan se chystá vystoupit na vrchol  vrchol Jizery (1122 m.n.m.)   pohled na druhou stranu, nad Simčou je nejvyšší hora české části Jizerek Smrk (1124 m.n.m.), vlevo je Smědavská hora (1084 m.n.m.)  výhled z Jizery  Jizera - 1122 m n.m.  slézání z Jizery  jezírko na Jizeře   od Jizery jsme po Nové hřebenovce sešli k Horské chatě Smědava (německy Wittighaus)  ze Smědavy jsme se vydali opět po Nové hřebenovce (nejprve po zelené a od rozcestí Předěl po červené) k osadě Jizerka  Simona dělá Helču před Jizerou (1122 m n.m.)  Jizerka z dálky  Smrk (1124 m n.m.) - nejvyšší hora české části Jizerských hor s rozhlednou  Pytlácké kameny (975 m n. m.)  dvě tlamičky na Pytláckých kamenech  Jana na Pytláckých kamenech, cesta za ní směřuje na Jelení stráň (1018 m.n.m.)  Simča se na skály trochu bojí a tak hlídá batohy  Pytlácké kameny (975 m n. m.)  Jelení stráň, nebo také Věžní skály - 1018 m n. m.  keš na Jelení stráni  pohled z vrcholu Věžních skal na osadu Jizerka, kde naše túra končila; nade mnou je hora Bukovec (1005 m)  Alan slézá ze skal  času dost, čekají nás poslední necelé 4 kilometry z kopce, poslední káva a svačina v horách  návrat do Hejnice, překládání batohů do druhého auta a jedeme domů  vyhlášený chrám Navštívení Panny Marie v Hejnicích, vpravo od něj Ořešník