Expedice Zugspitze - 29.-31.8.2008

Pokud máš rozlišení monitoru 1024x768 a nižší, stiskni F11, u IE případně ještě "automaticky schovávat" horní lištu. Červená ikonka v navigaci u fotek je slide show.
Ovládání buď navigací nebo šipkami klávesnice, případně kliknutím na fotku - vpravo "dále", vlevo "zpět", uprostřed "návrat na náhledy".
 parkoviště pod olympijskými můstky v Garmisch-Partenkirchenu, 730 m.n.m.  přezouvání a dobalování před cestou  mapka vyfocená u parkoviště s naznačenou cestou (přerušovaná značí, že je cesta v údolí za horami)  nedobře (blbě) zavázané Simoniny boty málem ukončily naší cestu po 30 metrech  Simča si přišlápla tkaničku a dvacetikilový batoh jí poslal nekompromisně k zemi  ruce, lokty, kolena, lehký šok - nakonec se z toho dostala a po ošetření ran jsme mohli v 15:15 h. vyrazit  od parkoviště jsme vystoupali do soutěsky Partnachklamm  panenka Maria v soutěsce nám zamávala na cestu (já to viděl :-))  s batohy se procházelo celkem obtížně, byli jsme moc vysocí i širocí  říčka se jmenuje Partnach, na jaře to tu musí být hodně divoké  a jsme venku (cca 820 m.n.m.)  první odpočinek - už tady bylo jasné, že dnes nedojdeme tak daleko, jak bychom potřebovali  celou cestu jsme stoupali údolím Partnachu  místy byl kaňon celkem hluboký  celému údolí se říká Reintal, tato část je  holky na vyhlídce  před námi se ve večerním oparu zjevují první vrcholky  minuli jsme Bockhütte (1052 m.n.m.) a vešli do  skončili jsme zhruba ve výšce 1100 m.n.m.  mohli jsme ještě popojít, ale nevěděli jsme, zda bychom našli aspoň takhle  večerní kafíčko  pohoda u zurčící řeky (spíš hlasitě běsnící)  pivko na dobrou noc  spokojená Simča; terén, jak vidno, se svažuje k řece - ve stanu jsme pořád sjížděli  romantika jako prase v našem  jak už jsem psal u soutěsky - v dobách tání sněhu či přívalových dešťů tady musí být veselo  malá soutěska  7 hodin ráno, pomalu svítá - snídáme, balíme stany, které spolu s nádobím apod. odkládáme do lesa  v 8 hodin první paprsky ozařují 2500 m vysoké stěny Reintalu - vyrážíme  a už jsme na cestě - v tomto místě se Reintal rozšiřuje, vpravo dole se pasou ovce, vlevo je mohutný sesuv kamení (naštěstí jsme u toho nebyli :-))  cesta se zvedá, Alan funí a za ním lze spatřiti již zmíněný sesuv  Partnachfall, neboli Partnachský vodopád  Alan a jeho fotometody - ukáž... hm, zajímavý záběr... uhni... cvak :-)  jsme ve výšce cca 1340 m.n.m., v devět hodin začíná být vedro  Simča se přestrojila, teď jen pořádně dotáhnout tkaničky! :-) (fotka je trochu narovnaná - ani to není vidět, že? :-))  kde se vzal, tu se vzal, projel kolem nás motocykl s dvěma pány a se psem (viz výřez)  a zase jdeme  momentálně vyschlým potokem pěkně vyhlodaná a vyhlazená skála  sezení u vody a ve vodě, neklamné znamení, že civilizace je nedaleko  nová Reintalangerhütte (1370 m.n.m.) postavená v letech 1973 -1975  stará Angerhütte postavená mnichovskou sekcí německo-rakouského Alpského spolku, otevřená 14.8.1881  ten dvoutisícový val před námi vypadal skoro nezdolatelně, ale byl to jen začátek :-)  most u Angerhütte  zatím pohoda  poslední plato před nástupem do  pasoucí se ovečky znečištují vodní zdroje, takže se z potůčků nedá pít, pokud není člověk trochu hrdina  a už lezeme - v údolí pod námi Angerhütte  teď vykouknul Alan  už tam je i s Janou  zdá se to nekonečné, vždycky jsme měli pocit, že už jsme nahoře a zase ne :-)  cestu značily červené puntíky  teď už jsme v cca 1950 m.n.m., Simča kouká do údolí  konečně Knorrhütte (2052 m.n.m.) - bude chvíle pauzy  terén je celkem strmý   kopec vlevo je Zugspitze (v tuhle chvíli jsme to ještě nevěděli) - odsud ještě cca 1000 výškových metrů  ovce a Simona  berany berany duc... no, berani to nebyli, ale to je jedno  u chaty jsme posvačili a mezi tím vylezli z díry i Alan s Janou (detail)  ještě to k nám kousek měli  a už i oni relaxují u Knorrhütte  a zase na cestě, už vysoko nad chatou, Alan s Janou jsou ta dvojtečka  ještě jedno ohlédnutí do díry Reintalu  první pozitivní identifikace Zugspitze - foto se Simčou  a ještě já  házení sněhové kuličky na konci srpna  sněhová políčka pod Zugspitze a odstrašující pohled na lidské mravenečky cupitající suťovým polem k vrcholu  tady jsem toho měl celkem dost, nastala menší krize - asi málo kyslíku  dorazili i Alan s Janou, připravujeme se na  poslední foto před nástupem do suti, kde každý druhý krok znamenal krok zpět :)  v suti a ani pak v řetězech jistících cestu ve skalách jsem nenašel sil vytáhnout foťák, takže je tu až poslední hřebínek  pohled do Rakouska   předvrchol, začíná industriální část hory  vrcholové foto  pohled na Eibsee  Alan v krizi  tam odtud jsme přišli  turistická továrna    vrcholové pivko  Japonské turistky v lodičkách - stejně jako my můžou říct - byly jsme na Zugspitze :-)  faktický vrchol Zugspitze s vrcholovým křížem  pohled do Reintalu  Eibsee, městečko Grainau a za masivem Waxenstein (Großer Waxenstein - 2277 m.n.m.) je Garmisch-Partenkirchen  do této akce jsme nešli - převážně lanovkáři rozumný přístup ke kříži důkladně blokovali  ještě jednou pohled na Ga-Pa, tentokrát i přes vrchol Zugspitze  Alan na ochozu  krásně hrbaté panorama - pohled na západ, tedy do Rakouska - ten špičatý kopec vpravo je Säuling (2047 m.n.m.) na rak.-německé hranici nad Hohenschwangau, kde jsme byli rok předtím (zámek Neuschwanstein)  Kavče žlutozobé přistává - je jich tu plný vzdušný prostor  Kavčata nad Garmischem  dolů pod suťoviště sjíždíme kvůli Janinému kolenu i časovému presu lanovkou  sjeli jsme asi o 600 výškových metrů níže - vzhledem k tomu, že jsme došli do  dolní stanice lanovky  pohled od stanice lanovky  retriever a malá slečna - moje oblíbená fotka  poslední pohled na masiv Zugspitze  a teď rychle dolů  dlouhé stíny naznačují, že slunce brzy zapadne  hm, sníh v srpnu :-)  Alan na sněhu   dlouhá cesta před námi - Jana a Simča  ještě jednou obě holky, téměř všichni ostatní turisté už jsou na chatách, či sjeli lanovkami do nížin    tam dole jsou ještě nějací lidé, kromě naší skupiny všichni skončili na Knorrhütte  z těch pěti teček jsou uprostřed Alan, Jana a Simča - teď už nás čekal jen úprk nelehkým terénem - kolena dostala zabrat...  a to už je ráno - Simča čistí chrup  snídáme, balíme  míjíme Bockhütte  cedule u Bockhütte, dle údaje na ní nás čeká ještě 3 hodiny chůze - změřené to mají přesně  poslední pohled do Reintalu  hluboký kaňon  naše tradiční odpočívadlo  Alan našel energeťák, který vynesl i snesl z Zugspitze, protože ho nenašel v batohu (ač ho nahoře zoufale potřeboval)  a jsme zase v Partnachklammu  Partnachklamm  Partnachklamm  Partnachklamm  Partnachklamm - všude kapala voda  Alan v Partnachklammu  Partnachklamm  kasa pro Partnachklamm - dá se to i obejít vrchem - alternativa pro klaustrofobní pacienty, jinak je to blbost  a zase zpátky u můstků v Ga-Pa  parkoviště - Simča opatrně našlapuje na pro ní nejnebezpečnější části trasy :-)  za Simčou vlevo nad lampou vyčnívá Alpspitze, uprostřed Zugspitze, vpravo masiv Waxenstein  pohled na hory z centra Ga-Pa - vlevo Alpspitze, úplně vpravo Waxenstein, druhý vrcholek zprava je Zugspitze (téměř zakrytá jedním z vrcholů Waxenstein)  alpský architektonický styl má něco do sebe  pěkná chalupa  bavorák a jeho suvenýr z Thajska (aspoň to tak vypadá)  Mnichov - sklad Mercedesů  Alan jede kolem mnichovské Allianz Areny, nazývané  a jsme  gotický kostel sv. Martina s 22 m vysokými sloupy  jde o nejvýznamnějšího reprezentanta architektury cihlové gotiky v Bavorsku  trojlodní pozdně gotický kostel sv. Martina (1385 - 1432)  Alan, Jana a Simča v uličce za kostelem  hrad Trausnitz ze 13. století  kostel sv. Martina a radnice  osa města  - ulice Altstadt  Alan u řeky Isar v Landshutu  ještě jednou o 25 minut později  není to lehké, ale podařilo se :-) - čtyři velká G (na následující fotce je zdroj světla)  hráz (Maxwehr) s vodní elektrárnou; a to je KONEC

Po vydařeném výstupu na švýcarský Gornergrat v roce 2007 jsme hledali nový cíl a našli ho v nejvyšší hoře Německa. Zugspitze je vysoká 2962 metrů. Vrchol leží v alpském masivu Wetterstein a je hraniční horou mezi Německem a Rakouskem. Její název pochází od častého výskytu lavin často se vyskytujících na její severní straně (z německého Lavinenzüge). Na vrchol vedou tři lanovky, my jsme však k výstupu použili jen vlastní nohy a chvílemi ruce. Šli jsme technicky nejméně náročnou trasou, z Partenkirchenu údolím Reintal. Další dvě jsou s ferátami a tam bychom holky asi nedostali...

Jako předsunutý základní tábor nám slouží vypůjčený byt v Landshutu. Samotný výstup jsme rozdělili do tří dnů, celkem jsme v kopcích strávili necelé 2 dny. A stačilo to. Překonali jsme převýšení cca 2200 metrů nahoru a logicky i dolů (pro představu - skoro 3x z Pece na Sněžku a zpět).

To je zatím vše, více u fotek.