Krkonoše - hřebenovka ze Špindlerovky k Prameni Labe - 24.9.2011

Pokud máš rozlišení monitoru 1024x768 a nižší, stiskni F11, u IE případně ještě "automaticky schovávat" horní lištu. Červená ikonka v navigaci u fotek je slide show.
Ovládání buď navigací nebo šipkami klávesnice, případně kliknutím na fotku - vpravo "dále", vlevo "zpět", uprostřed "návrat na náhledy".

Na sobotu 24.9.2011 jsem naplánoval celodenní výlet po hřebenové části Krkonoš, kde jsem ještě nebyl (možná kdysi jako dítě s tátou). Večer předtím jsme se dohodli s Honzou, že půjde s námi. Kvůli němu jsme museli začátek přizpůsobit, tj. zpozdit, a tak jsme do Špindlu dorazili přibližně v poledne. Tam jsme počkali na autobus na Špindlerovu boudu, kam se už autem jet nesmí. Odtud jsme vyrazili přesně ve 13:00 h., do Špindlu jsme se vrátili za soumraku. Přestože jsme vyšli pozdě, z naplánovaných variant tras jsme ušli tu skoro nejdelší. Sice šlo o hřebenovku, ale úplně po rovině to nebylo, a bezmála 20 km v horském terénu za odpoledne je na pohodovou procházku tak akorát. Koho by to zajímalo, muže si trasu prohlédnout - záznam z GPS na mapách Google, nebo samotné kmz pro zobrazení v Google Earth - zde.

začátek túry u Špindlerovy boudy - sem nás vyvezl autobus, dál je to pěšky  Špindlerova Bouda postavená Františkem Špindlerem v roce 1784, za ní Malý Šišák (1439 m.n.m.)  po téhle cestě (Cesta česko-polského přátelství) jsme vyrazili na západ; kopec v dáli je Vysoké Kolo (1509 m.n.m.)  první pohled na vyhořelou Petrovu boudu (na louce vpravo)  Petrova bouda, resp. to, co z ní zbylo  pohled zpět na Špindlerovu Boudu, vlevo od ní je polská bouda Odrodzenie  Petrova bouda shořela 1.8.2011, velmi pravděpodobně byla úmyslně zapálena  pamětníci tvrdí, že to byla v dobách své slávy nejkrásnější krkonošská chata     chudák majitel trosky pomalu odklízí, bude tu nová, levnější bouda :-)  chata leží v nadmořské výšce 1288 m  Jeňár na jednom kamínků na Dívčích kamenech (Śląskie Kamienie) - 1413 m.n.m.   Jeňár a já, Sára kouká jak puk  hlavní vrcholy Dívčích kamenů, vlevo Vysoké Kolo  pohled do Polska, ta voda je umělá vodní nádrž Sosnówka uvedená do provozu v r. 2001 (pitná voda + protipovodňová)  pohled zpět na Špindlerovu boudu, na horizontu vykukuje Sněžka   kupa kamení v popředí jsou Mužské kameny (1416 m.n.m.)  přírodní útvar Zobák   vlevo Jeňár a Zobák, za Simčou Mužské kameny  Vysoké Kolo a budova Wavel  ach, vylité pivo...  celá po mamince...  siesta u Zobáku  na Mužských kamenech bylo pěkně  ale zpět na cestu k Vysokému Kolu, dříve nazývanému též Krkonoš a později Velký Šišák  na Vysoké Kolo (1509 m.n.m) nevede turistická cesta, tudíž není legální přístup na vrchol  Vysoké Kolo se obchází, ale na výškové metry je to skoro jedno, z druhé strany je ploché  pohled do Velké sněžné jámy  Jeňár na kamenném moři svažujícím se do Sněžných jam  z vyhlídky nad Sněžnými jámami   dvě ledovcová jezírka na dně Velké Sněžné jámy    Sniežne Kotly (Sněžné jámy) - polská státní přírodní rezervace dvou ledovcových karů o hloubce 215 m  Bouda nad jámami připomíná tvarem krakovský hrad Wawel, proto má stejný název   kamenná moře na úbočí Vysokého Kola  Jeňár mi udělal fotku z Krkonoš... díky :-)  svačinka u od r. 1961 veřejnosti nepřístupného Wawelu (vysílače, pohraničníci) - momentálně se jedná o otevření části chaty  šlapeme dál na západ kolem vrcholového skaliska Violíku (1472 m n. m., turisticky nepřístupné - 1. zóna NP)  ohlédnutí přes Labskou louku k Violíku a Wawelu  Labská louka, Pramen Labe a ti dva  Jeňár tu byl poprvé v životě  deska z r. 1968 s erby měst, kterými Labe protéká  poprvé v životě u pramene a hned si tu našel novou družku  jeden pán nám udělal společné foto  Krkonošští velikáni - Sněžka (1602 m), Studniční hora (1554 m) a úplně vpravo Luční hora (1547 m)  scházíme k Labské boudě  nová, kontroverzní devítipatrová Labská bouda stojí v nadmořské výšce 1340 metrů od 1975  původní Labská bouda (Elbbaude) z 19.století vyhořela v r. 1965  pohled do ledovcového údolí, Labského dolu  část Labského vodopádu  Labská rokle   vzadu Pančavský vodopád v Pančavské rokli  Labský důl - v pozadí Labská bouda a pod ní Labská rokle  opět Pančava a její jáma  Labská bouda