Zimní Jeseníky - 21.-22.2.2013

Pokud máš rozlišení monitoru 1024x768 a nižší, stiskni F11, u IE případně ještě "automaticky schovávat" horní lištu. Červená ikonka v navigaci u fotek je slide show.
Ovládání buď navigací nebo šipkami klávesnice, případně kliknutím na fotku - vpravo "dále", vlevo "zpět", uprostřed "návrat na náhledy".

Ihned po loňské tatranské anabázi jsme se domlouvali, že podobnou akci (pokud možno bez účasti novinářů) zopakujeme. Termín jsme stanovili na předvánočním večírku a těšili se, že letos bude lepší počasí a díky pozdnímu únorovému termínu později tma a dříve světlo. Po finálním šibování s termíny jsme se nakonec v původně domluvený čtvrtek, ve stejné sestavě jako loni v Tatrách, sešli v Branné v Jeseníkách s ideou třídenního pobytu v horách. Plánovali jsme tuto trasu. Předpověď počasí nevěstila žádné extrémy, jen lehké sněžení a pořádnou kosu v noci.
Na cestu jsem si s Alanem půjčil v Hudy sněžnice Inook AX Man (180,- Kč/den). Pro daný typ sněhu se ukázaly jako lepší volba, než například Martinovy Warp Easy step, kterým se pod patu i špičku nabaloval sníh.
Jak celá akce dopadla je možno vyčíst z popisků u fotek. Jen poznamenám, že samozřejmě nedopadla tak, jak jsme si usmysleli.
P.S.: Já to nechápu, jak to, že jsme už před Vánocemi schopni vybrat dny s nejhorším počasím v roce... :-)

A ještě, pro úplnost, trasa naznačená na turistické mapě Mapy.cz a kml pro zobrazení v Google Earth - zde.
Záznam z mé GPS v jednom místě přeskočil na druhou stranu údolí, tak ho sem ani nedávám.

z Branné (590 m.n.m.) jsme vyrazili po zelené do kopce, u chat v Předním Alojsově jsme nazuli sněžnice a teď stojíme na přírodní vyhlídce nad Předním Alojzovem, ve výšce 839 m.n.m.  první občerstvení  za dobré viditelnosti se prý jedná o jednu z nejhezčích vyhlídek v Hrubém Jeseníku (   společné foto - raději dřív, než zase někdo někam spadne :-)  prošli jsme přes Alojsovské louky, Zadní Alojsov a dorazili jsme k rozcestníku Josefová   Popin u památného stromu  Josefová - v r. 1789 zde zanikla sklářská osada a lesní železnice; v lesích kolem jsou pozůstatky budov a mostů   a jdeme dál, podél potoku Hučava, čeká nás ještě 350 výškových metrů     při západu slunce se roztrhaly mraky a v tu chvíli tam bylo fakt krásně       konec romantiky, musíme pohnout, abychom stavěli stany ještě za světla  při příchodu k (samozřejmě zavřené) Hášově chatě (1150 m.n.m.) jsme byli příjemně překvapeni stolkem se stříškou  vykopali jsme sezení... (kvůli zimě se dlouho sedět nedalo, ale na vaření je to poklad)  ušlapali prostor pro stany...  podle mapy jsme detekovali přítomnost pramene  vykopat ho dalo práci, ale tekoucí čůrek vody nám hodně usnadnil vaření jídla a čaje; po loňských zkušenostech jsme tentokrát měli každý svůj vařič, Popin měl do mrazu vhodnější benzíňák  pohled k chatě od pramene; už kolem sedmé hodiny večerní teplota klesla k -10 °C = fakt kosa; pivo hned po otevření zmrzlo, jen medovina zůstala tekutá  a je ráno... během noci začalo sněžit a hlavně se přidal silný vítr  byl to celkem očistec, teplota kolem -6 °C a silný nárazový vítr; pocitová teplota pod -20 °C  stan se nám  v tomhle počasí jsme cestu na hřebeny vyloučili a přemýšleli, co dál   kadibudka nad chatou - Alan se k ní prokopal a zjistil, že je zamknutá  pravidelné pochůzky proti zmrznutí prstů na nohách  Alan v závětří chaty cvičí - nahání teplou krev do prstů na rukách, za ním jsou naše batohy a pokusy u ohřev vody  Popin  nakonec jsme se rozhodli sbalit stany a vrátit se po stejné trase do Branné; došlo na balení stanů - Honza vytáhl poslední sněhový kolík, přišel poryv větru a stan se odporoučel do údolí - zachytil se v lese v místech označených obdélníkem  tam uprostřed visí  psa by nevyhnal... :-)  Honza s Popinem přinášejí z údolí už sbalený stan   a to už jsme na cestě zpět; naše stopy ze včerejška jsou dokonale zaváty  kousek cesty vedl i korytem Hučavy  cesta lesem celkem šla, na otevřených prostranstvích byl vítr bolestivou záležitostí i v nižších partiích    i když z původně plánovaných 4 dní byly nakonec jen dva a z hor jsme toho moc neviděli, pro celkem extrémní počasí zbyl z výletu i tak silný zážitek