Janské Lázně, čtyři vrcholy a Pec - 28.4.2012

Pokud máš rozlišení monitoru 1024x768 a nižší, stiskni F11, u IE případně ještě "automaticky schovávat" horní lištu. Červená ikonka v navigaci u fotek je slide show.
Ovládání buď navigací nebo šipkami klávesnice, případně kliknutím na fotku - vpravo "dále", vlevo "zpět", uprostřed "návrat na náhledy".

Na sobotu 28.4.2012 bylo hlášeno přímo famózní počasí s teplotními rekordy (25-30°C,) mé utržené stehenní adductory už pomalu srůstaly a tak jsem v rámci snahy o nabytí kondice na léto vymyslel trochu drsnější procházku než obvykle.
Trasa byla prostá - z Jánských Lázní po hřebenech až do Pece pod Sněžkou. Z Pece jsme hodlali dojet autobusem zpátky do Jánek pro auto, což úplně nevyšlo - dojel jsem pro něj taxíkem za celkem luxusní cenu 200,- Kč.
Přidali se k nám Jeňár s kamarádkou Veronikou, kteří vynechali ranní stoupání na Černou horu a přidali se k nám až na kopci - vyjeli lanovkou. Na Černou jsme se Simčou a Sárou vystoupali po červené turistické značce a po stejné značce jsme pokračovali už ve čtyřech (+ pes) až k Luční boudě. Cestou jsme sešli z Černé hory, vystoupali na Liščí horu a přešli téměř přes vrchol Luční hory. Před Luční boudou si Sára začala po každých pěti metrech lízat tlapky a vypadalo to, že budeme muset vynechat Sněžku a sejít z vršků Obřím dolem. Naštěstí se jí podařilo znovu uvést do provozního stavu namazáním od sněhu rozmoklých tlap Niveou a mohli jsme po řetězech "vyběhnout" na Sněžku a přes Růžovou horu sejít do Pece.
Celá trasa měla podle navigace cca 31 km, po exportu gpx do Google Earth píšou asi 29 km s úhrnným stoupáním cca 1400 metrů (vyhlazuje trasu), což je s ohledem na měkký a místy i hluboký hluboký sníh na značné části cesty poměrně slušný výkon. Aspoň myslím. :-)
Více u fotek (Honza dodal své fotky, takže je to mix).

Trasa z GPS - na mapách Google, nebo samotné kmz pro zobrazení v Google Earth - zde.

setkání nad horní stanicí lanovky Černé hory (1299 m n. m.) - já se Simčou a Sárou jsme šli z centrálního parkoviště Jánských Lázní (680 m.n.m.) pěšky, Honza s Veronikou přijeli lanovkou  počasí bylo skvělé a slibovalo pěkné fotky - instalace polarizáku  Sára po výstupu na Černou horu odpočívá ve sněhu - má ho ráda, ale dnes si ho ještě užije až moc  Pension Kiosek u staré lanovky - zimní koupel s drinkem ve vyhřívané kádi může být příjemná  stylově tu na Černé hoře točí pivo Černá Hora (pro neznalé, pivovar Černá Hora se nachází v městysu Černá Hora v okrese Blansko v Jihomoravském kraji)  severní strana vrcholové plošiny Černé hory u hotelu Černá bouda: TAM JDEME!  u Černé boudy  kopec je asi málo vysoký, musím na stůl; za mnou hotel Černá bouda, kde podle Jeňára neumějí uvařit ani kafe, natož poživatelné jídlo  pohled ze stolu na kopce, které dnes  takhle nějak půjdeme   ráno v lese je sníh ještě příjemně pevný  ZOO u Kolínské boudy  hotel Kolínská bouda (1117 m n.m.)  kávička a nějaké tekutiny na Kolínské boudě   prohlídka Krkonoš á la Roman :-)  u Pražské boudy  výhled na naší trasu (prakticky po horizontu) kousek za Pražskou boudou; odsud jsme se kousek vrátili a vyšli doleva po zelené TZ  Verča   je třeba pořádně se namazat protislunečním krémem, pálilo to fest  mazání temene  na kopci dolů jsou sjezdovky Zahrádky I, II, III a Klondike, dole v Peci ční vztyčený prostředník Krkonoš hotel Horizont   bazén před Lesní boudou    skokan hnědý  není nad to mít za zády kamaráda  žabí vajíčka  mokřina poblíž Lesní boudy ve výšce 1100 m.n.m.  ještě jednou vajíčka, kterých jedna žábyně :-) (žabí samice) naklade až 4000; obvykle ale má shluk 1000-2500 vajec   horskou ekofarmu Lesní boudu míjíme a pokračujeme směrem k Lyžařské boudě  Honza našel hrb, kde bude vypadat jako velký kluk...  a tady je (trochu roznazaný) výsledek - je skoro tak velký, jako já :-)  Veronika na louce před Lyžařskou Boudou  Jeňár tamtéž  za námi Černá hora, kterou jsme se Simčou přešli, Honza a Veronika jí sešli  demonstrace únavy?   u Lyžařské boudy  krátká pauza u Lyžařské boudy  u Lyžařské boudy  hamty hamty   přešli jsme Liščí horu (1363 m.n.m.) a blížíme se k Chalupě na Rozcestí  Sára chytá sníh před Chalupou na Rozcestí    výhled na Sněžku od Chalupy na Rozcestí  Jeňár polyká svou dávku alkoholu a výbornou malinovku  pokus o  přešli jsme kolem Výrovky, kde Honza hrozně žbrblal, že chce postel a saunu (podle mě mu po vodce ztěžkly nohy, on to popírá)  Honza, Verča a Modrá stráň  fotím Modrý důl, za mnou Široký hřbet  pozéři na cestě od Výrovky na Luční horu  Verča se Sárou  pózuju, aby Honzovi nebylo úplně blbé fotit nešťastné koloběžkáře  zřejmě nedostatečně posháněli informace o stavu sněhu na hřenebech  vpravo je jihozápadní svah Studniční hory a místo zvané Mapa republiky, kde zůstává sníh nejdéle v Krkonoších; v dubnu tam bývá ještě přes deset metrů sněhu  Sněžka z Luční hory   vrchol Luční hory byl už bez sněhu   pohled kousek od památníku obětem hor dolů na Luční boudu a Sněžku  sestup k Luční boudě  prameniště Bílého Labe, rybníček před Luční boudou   Simča vyměkla a na větrnou planinu mezi Luční a Sněžkou si vzala dlouhé kalhoty  budka nahoře je Památník obětem hor  Sára se těší na Sněžku  ale naznačuje, že by jí tam měl někdo odnést  nakonec se pochlapila a došla sama   Luční bouda  tak jdeme  prameniště Úpy  žlutá bouda je polský Slaski dom, těsně před ním končila souvislá sněhová pokrývka    Studniční hora a lavinky do Obřáku; ta hrana by byla něco pro Alana :-)  vrchol Sněžky   Studniční hora, Luční bouda, Velká Studniční jáma, Ćertův hřeben a Úpská jáma  na vrcholu Sněžky bylo téměř bezvětří, když jsem vystrčil foťák nad ochoz vyhlídky, málem mi uletěl   odchod do vichru směr Růžohorky; Jeňár před Poštovnou  příchod na Růžohorky; zjišťujeme, že poslední autobus v Peci bychom stihli jen stěží, je nádherné počasí a tak se rozhodujeme pro pohodové občerstvení  Bernský salašnický ovčák sleduje Verču  slunce zapadá nad horami  čekání na mok - už se to nese  výborná Plzeň rozzářená zapadajícím sluncem  znavená Sára s Černou horou v zádech  pivko má jiskru, Simča svatozář  ještě jeden pokus, tentokrát s bleskem a Jeňárovým zpruzeným výrazem  bouda je obsazena, mokré boty v každém okně  Veronice se zapalují lýtka... :-) - kdo nemaže, ten trpí...