Austin Mini Cooper S

Klikni »» SlideShow - fotky s komentářem
(další fotka - klikni na fotku vpravo nahoře, zpět sem - klikni na fotce vlevo nahoře)

Náhledy odkazují na jednotlivé fotky - vhodné k prohlédnutí jednotlivé fotky či pro download.






ťuknutý

Povídání k autu (zdroj - www.auto-revue.cz):
Mini Cooper S: Malý Bentley 29.10. 2001 - Radek Šilhavý
Když se poprvé začalo mluvit o tom, že u BMW chystají nový Mini, začaly se pomalu objevovat informace o sportovní variantě tohoto slavného autíčka. Kdysi se objevily i špionážní fotografie z testování na jednom z německých okruhů a když je nyní srovnáme s aktuálními fotografiemi, je jasné, že tento projekt byl na stole dlouho. Nový Mini Cooper S se od svých „civilnějších“ bratrů Mini One a Mini Cooper liší už na první pohled. Největší pozornost poutá otvor v kapotě, který je vždy náznakem, že srdce automobilu je přeplňované. Je tomu tak i v případě Mini Couperu S, kdy pod kapotou najdeme šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1.6 litru. Motor nabízí maximální výkon 163 ks (120 kW) při 6 000 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 210 Nm při 4 000 ot./min. V rozmezí od 2 500 ot./min do 6 500 ot./min je k dispozici plných 80 % točivého momentu. Výkonný motor uděluje 1140 kilogramovému automobilu velmi solidní jízdní výkony. Mini Cooper S dokáže vyvinout maximální rychlost 218 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,4 vteřiny. Pro běžnou jízdu jsou však mnohem důležitější parametry zrychlení z 80 na 120 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni. Mimi Cooper S zvládá tento sprint za krátkých 6,9 vteřiny. Za své výkony si řekne v průměru o 8,7 litru bezolovnatého benzínu na 100 km. Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky na kola přední nápravy, která jsou stejně jako ta zadní 16“ obutá do pneumatik 195/55 R16. Za příplatek za vámi Mini Cooper S přijede na 17“ discích obutých do pneumatik o rozměru 205/45 R17. Po technické stránce je Mini Cooper S doslova „našlapán“ moderní elektronikou, která pomáhá při řízení tohoto malého ďáblíka. Kromě systému ABS s EDB je vybaven i systémem CBS, který přichází ke slovu při současném zatáčení a brždění. Ke krocení výkonu motoru slouží systém ASC+T a za příplatek je možné získat i systém DSC – dynamický stabilizační program, většinou nazývaný též ESP. V interiéru najdeme pouze špičkové materiály, které lze očekávat u špičkové verze auta jako je Mini. Interiér je potažen kombinací látky a kůže a dobrý dojem doplňují prvky z hliníku. Mini myslí i na bezpečnost cestujících, když přední a boční airbagy jsou součástí standardní výbavy a hlavové airbagy systému AHPS 2. V příplatkové výbavě najdeme i prvky, které byste asi u automobilu této kategorie nečekali. Hovoříme konkrétně o navigačním systému, televizním tuneru, xenonových světlometech nebo systému PDC (systém parkovacích senzorů). Na Mini Cooper S není možné pohlížet jako na malý automobil. Cooper S je třídou sám pro sebe a je možné jej označit za absolutního krále malých automobilů. Je jasné, že Cooper S se bude vymykat i cenou, která jistě nebude malá, zatím však nevíme přesnou částku, protože ta bude oznámena později.


Kniha návštěv

Zpět na homepage